• Сертификат ISO 27001: 2005
  • Сертификат ISO 9001: 2008
România România

Статии

Най-добрите SAP практики по време на икономическата криза

28/10/2009

SAP работи в група с най-големите си клиенти, за да се разработи набор от практики насочени към по-малките клиенти, заяви изпълнителният директор на SAP - Bill McDermott.

Създадена по-рано тази година група 'Premier Customer Network' се състои от 390-те най-големи клиенти на SAP разположени в Северна и Южна Америка, Европа, Средния Изток, Африка, Азиатско-Тихоокеансият регион и Япония. Групата има пълен достъп до разработките, ифраструктурата, продажбите, консултанциите и световната поддръжка без да заплаща допълнително.

В рамките на тази група SAP работи, в тясно сътрудничество с 13 от ключовите си клиенти - BMW и Apple, за да разработи практики и да предаде своят опит на останалите в групата и евентуално на клиенти извън тази мрежа.

"Ние гарантираме, че компанията управлява IT страгетиите по много положителен начин, за да се създаде акционерна стойност", заяви McDermott.

SAP предлага на групата още и нов начин на закупуване на софтуера. Някои клиенти биват оферирани за закупуването на нов софтуер на абонаментен принцип - в зависимост от това дали се предостъпва с предварителни изисквания или не, каза още McDermott.

На въпроса дали SAP възнамерява да разшири този абонаментен план за по-широк спектър от клиенти McDermott каза: „В крайна сметка ние не сме способни да направим това за всеки един клиент. Но ние трябва да бъдем гъвкави с бизнес моделите и целите на нашите клиенти."

По времето на втората конференция на SAP групата бе спомената като един от начините на SAP да се адаптира към развитието на пазара въпреки икономическата криза. Компанията обяви, че въпреки по-ниските продажби е отчела по-висока пречалба спрямо първата четвърт от годината. Това се дължи на ограничените оперативни разходи.

Секторите в които SAP отчита най-голям приход са публичният сектор, финансовите услуги, здравеопазване и висшето образование. Неотдавна SAP подписа споразумение с Бостънският Университет, който ще замени сегашните си софтуерни продукти с счетоводна ERP система на SAP, HCM както и системи за разработка на продукти, възлагане на обществени поръчки, управлението на проекти и логистика, NetWare портал както и система за обучение.

"2009 година ще остане изпълнена с трудности, но аз съм оптимист.", заяви на конференцията изпълнителния директор Leo Apotheker.

Компанията е насочила усилията си и към предоставянето на по-евтини услуги за малките клиенти - услуги, които до сега са били достъпни само за най-големите в бранша. За целта SAP изпраща експерти които следят бизнес процеса на клиента, за да може да го сравни с този на подобните компании. SAP отчита размера на приходите в следствие на промени в някои сектори.

Според проучване наемането на консултантска фирма би струвало много повече за такава услуга, а много от клиентите на SAP не знаят за нея. Тази услуга би била много добър ход за фирмите които искат да закупят някои продукти или искат да разширят набора си от SAP апликации.

Искате да научите повече ? Пишете ни на sales@asap.bg или се обадете на телефон: 02/44751 15